کد مطلب: 170595
آيت‌الله امامي‌کاشاني در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران:
ولايت فقيه مايه اميد ما است/ داعش و تکفيري‌ها را با طراحي صهيونيست‌ها و قدرت آمريکايي‌ها ايجاد کردند
تاریخ انتشار : 1395/07/09 14:19:38
نمایش : 1084
امام جمعه موقت تهران گفت: داعش و تکفيري‌ها را با سرمايه و طراحي صهيونيست‌ها و با قدرت آمريکايي‌ها در منطقه ما ايجاد کردند و اين مشکل بزرگي است.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ آيت‌الله امامي کاشاني امام جمعه امروز تهران در خطبه‌هاي نماز جمعه پايتخت، اظهار داشت: داعش و تکفيري‌ها را با سرمايه و طراحي صهيونيست‌ها و با قدرت آمريکايي‌ها در منطقه ما ايجاد کردند و اين مشکل بزرگي است، بايد در اين شرايط به انتظار فرج باشيم يعني مأيوس نشويم، تسليم گناه نشويم و نگوييم اوضاع به گونه‌اي است که نمي‌دانيم چه کاري انجام دهيم.

وي افزود: نبايد اينگونه باشد که خودمان تسليم شويم، کسي که مي‌بيند افرادي جاه‌طلب هستند و تصور کند زمان جاه‌طلبي است، نبايد اينگونه باشد، دنياي کفر و گناه را ببيند و تصور کند دنيا و غرب اينگونه است، اين درست نيست؛ نبايد شک و ترديد درباره آينده به دلمان راه دهيم بايد دلمان به آينده محکم باشد، دعا و توجه در همه شرايط زندگي بايد مدنظرمان باشد. 

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنانش تصريح کرد: ولايت فقيه مايه اميد ماست، علاوه بر دلايل علمي، از نظر اجتماعي هم ولايت فقيه اميدبخش است. جامعه ما يک ولي‌فقيه دارد و بر اساس موازين اسلام در اين جامعه تصميم‌گيري مي‌شود. ولايت فقيه آينده‌نگري مي‌کند، در همين جا از مقام معظم رهبري تقدير و تشکر مي‌کنم که همواره به مشکلات کشور توجه ويژه دارند، در همين جريان اخير در مسئله دخالت در انتخابات و کانديداي انتخابات و نظر مبارک ايشان براي همين بود تا اختلاف و تزلزل و مشکلات در جامعه نباشد، شاهديم مقام معظم رهبري وقتي مشکلي پيش مي‌آيد نظر مي‌دهند. 

آيت‌الله امامي کاشاني متذکر شد: دو نامه‌اي که رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب نوشتند و مسئله تکفيري و گروه‌هايي که بسيج شده‌اند تا انحراف از اسلام پيش آيد، مسئله بسيار مهمي بود. ما بايد توجه به اين مطلب داشته باشيم و به جوانان نسبت به آينده اميد دهيم. 

وي با اشاره به هفته نيروي انتظامي، تأکيد کرد: حرکت نيروي انتظامي به سمت ايجاد امنيت در کشور است يعني ارزش گذاشتن و پاسداري از همين ارزش‌ها در راستاي توسعه امنيت در داخل کشور؛‌ مهمترين ارزش امروز کشور ما امنيت آن است، نيروهاي انتظامي، نظامي و نيروهاي مسلح که در راستاي افزايش امنيت جامعه خدمت مي‌کنند، بر اين اساس حرکت مي‌کنند که جمهوري اسلامي ايران کشور امام عصر (عج) است، حرکت نظام جمهوري اسلامي هم به سوي ظهور آن حضرت است. 

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ما براي شهداي دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم از پيشگاه خداوند طلب اعتلاي مقام مي‌کنيم، براي پدران، مادران، همسران و فرزندان آنان اجر و صبر مسئلت داريم. 

به گزارش فارس، آيت‌الله امامي کاشاني در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به قيام امام حسين (ع) و پيش رو بودن ماه محرم، اظهار داشت: امام حسين (ع) براي احياي امر به معروف و نهي از منکر قيام کرد، کسي که امر به معروف و نهي از منکر مي‌کند بايد براي اثرگذاري امر به معروف و نهي از منکر، خود او اهل عمل باشد، امام حسين (ع) هم به همين عمل اشاره کرده است که من اعتقاد به قيامت، برزخ و حساب و کتاب دارم، آن حضرت خودشان اهل عمل بودند و به همين دليل هم قيام کردند. 

وي متذکر شد: آمر به معروف بايد خود اهل عمل باشد و روحيه پاکيزه‌اي داشته باشد و دل طاهر و زباني طيب داشته باشد، در اين شرايط سخن او مي‌تواند نافذ باشد اما اگر دل آلوده و زبان ناخالص داشته باشد، سخن او اثر منفي يا تأثير بسيار کمي خواهد داشت اين موضوع يکي از شرايط امر به معروف و نهي از منکر است.

آيت‌الله امامي کاشاني با بيان اينکه امر به معروف و نهي از منکر يک اصل براي اسلام است، تصريح کرد: دعوت به خير يعني دعوت به معروف، آدمي بايد دل و اعمالش پاکيزه باشد تا بتواند جامعه را بسازد تا جامعه آلوده نباشد بلکه پاکيزه بماند، در حادثه عاشورا امام حسين (ع) براي بر هم زدن حکومت بني‌اميه و تشکيل حکومت اسلامي و احياي امر به معروف و نهي از منکر قيام کرد، ايشان معتقد بود که اگر اين اتفاق نيفتد خودش را فدا مي‌کند و بر همين اساس هم تکيه کرده بود. 

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg